مشاوره تحصیلی

به امید آینده ای بهتر برای کلیه جویندگان علم ودانش که در اینجا قرار است راههای موفقیت در تحصیل را بررسی کنیم.

حذفیات کنکور

فهرست حذفیات کتب منبع سؤالات آزمون سراسری سال 1389
 


الف- دروس عمومی


نام کتاب

کد کتاب

پایه تدریس

سال چاپ

حذفیات

قرآن و تعلیمات دینی 2 (دین وزندگی 2)

222

دوم

86

1- فعالیت ها : شامل نمونه یابی درصفحات 15 ، 23 و156 -  ذکر نمونه ها درصفحة 141 -  کشف عوامل درصفحة 189
تفکر در صفحات63  و174- خودکاوی درصفحات 97 ، 100 ، 130 ، 131 و 141-  مقایسه در صفحة 102-  تطبیق در صفحات 132 ، 150 ، 159 ، 176 و181 - بررسی درصفحات 140 ، 148 ، 172 ، 185- پیام آیات درصفحة 161
2- پیشنهادها : در صفحات 18 ، 29 تا 33 ، 43 ، 55 ، 66 ، 75 تا 77 ، 85 ، 92 ، 118 ، 133 ، 167 و 178
3- ترجمه هایی که درمقابل آیات درکتاب نوشته شده است.
4- یاد آوری ها ومتون ادبی و انگیزشی ، مانند یادآوری در صفحات 9 ، 109 و121
5- ترکیب های شیمیایی آب و دی اکسید کربن در صفحات 13 و14
6- متن صفحات 34 ، 36 ، 54 ، 194 و شعر صفحة 65
7- پاورقی ها ی کتاب

قرآن و تعلیمات دینی 3 (دین وزندگی 3 )

251

سوم

87

1- کلیة پیشنهادها ، یادآوری ها ، گام ها ، پاورقی ها و بخش های برای مطالعه
2- فعالیت ها  : شامل تکمیل درصفحه ی 11 -  نمونه یابی درصفحات193 و196 -  بررسی در صفحات 21 ، 151 ،220 و235 - جستجو در صفحه ی 53 - تطبیق در صفحات  61 و 175 - خودکاوی در صفحات 140 و 195 -  مقایسه در صفحه ی 148 - برنامه ریزی در صفحه ی 156 -  اندیشه در صفحه ی 169 - طبقه بندی در صفحات 215 و219  - راه حل در صفحه ی 223-  شناسایی عوامل در صفحه ی 236  - ذکر نمونه 180
3- اشعار: درصفحات 41 ، 44 و 48

4- ترجمه هایی که درمقابل آیات درکتاب نوشته شده است.

معارف اسلامی
( دین وزندگی )

1/285

پیش دانشگاهی

88

1- یادآوری : در صفحة 3 و متن صفحة 91   
2- فعالیت ها : استدلال در صفحه ی 17- حل مسأله درصفحه ی 18 و138-  تفکر درآیات درصفحه ی 28 -  بررسی در صفحات33 ، 52 ، 53 ، 72 و 177 - برنامه ریزی در صفحات 33 و45 -  ذکرنمونه ها در صفحات  41 و 66- خود ارزیابی درصفحات 41 ، 49 و54 -  خودکاوی در صفحة 42 -  پیشنهاد در صفحه ی 56 -  تطبیق در صفحات 71 ، 139 ، 155و 159 -  مقایسه درصفحات 37 و 117-          نمونه یابی درصفحه ی 175-  هم اندیشی درصفحه ی 172 و 180
3- برداشت : درصفحات 121 تا128 ، 130 تا 133 و 161 تا 164
4-  ترجمه هایی که درمقابل آیات درکتاب نوشته شده است.

5 - پاورقی ها و بخش های برای مطالعه
               
ب- دروس تخصصی گروه علوم ریاضی


نام کتاب

کد کتاب

پایه تدریس

سال چاپ

حذفیات

آمار و مدلسازی

3/234

دوم

86

فصل هشتم

             
ج- دروس تخصصی گروه علوم تجربی


نام کتاب

کد کتاب

پایه تدریس

سال چاپ

حذفیات

آمار و مدلسازی

5/258

سوم

87

فصل هشتم

                
  د- دروس تخصصی گروه علوم انسانی


نام کتاب

کد کتاب

پایه تدریس

سال چاپ

حذفیات

آمار و مدلسازی

3/234

دوم

86

فصل هشتم

اقتصاد

1/240

دوم

86

کلیه مطالب با عنوان « مطالعه ی آزاد»  در صفحات 77 ،  85  ،  88 و 89  ، 97 تا 102 ،  121 تا 123  و 147 تا 151

عربی (2)  (علوم انسانی)

2/224

دوم

86

دو درس 9 و 18

جامعه شناسی (2)

1/281

سوم

87

- کلیه ی مطالب باعنوان « برای مطالعه ی بیشتر »                                        - تصاویرونمودارها

علوم اجتماعی

1/300

پیش دانشگاهی 88

تصاویر ، نمودارها ، جداول ، نقشه ها و مطالب کادرهای رنگی

 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

+ عزیزاله کرامتی ; ٥:۳٢ ‎ب.ظ ; ۱۳۸۸/۸/٢٥
comment نظرات ()

تـرس واقـعی شـما از چیست؟

فوبیا، هراس یا ترس شدید پدیده‌ای است که به صورت آگاهانه یا ناخود آگاهانه زندگی بسیاری از انسان‌های جهان را مختل می‌کند. این پدیده بیشتر ناشی از ترس از قرار گرفتن در موقعیتی خطرناک است و معمولاً کنترل آن برای فرد مبتلا سخت و گاهی غیر ممکن است.‏

به گزارش مهر، حدود 2/19 میلیون نفر انسان در هجده سالگی در آمریکا به گونه‌های مختلفی به این اختلال روحی مبتلا هستند که در ادامه نشریه « لایو ساینس» به مشهورترین آنها اشاره کرده است.‏

ترس از مار (‏Ophidiophobia‏): یکی از رایج‌ترین فوبیاها در میان بسیاری از مردم، ترس از مار است که به احتمال زیاد ریشه‌ای تکاملی دارد. در گذشته‌های دور تشخیص دادن مارها و عنکبوت‌ها برای بقای انسان نقشی حیاتی داشت. توانایی تشخیص مارها در یک چشم به هم زدن یکی از رفتارهای تکاملی است که به اجداد انسان در جهان وحشی ما قبل تاریخ امکان بقا داده است.‏

تـرس از خــزندگـان عـجیب (‏Entomophobia‏): شاید برخی از افراد با دیدن برخی از حشرات فقط احساس چندش‌آوری پیدا کنند، اما این جانداران کوچک در واقع این توانایی را دارند که برخی از انسان‌ها را به شدت بترسانند که این شدت در زنان نسبت به مردان چهار برابر است. مطالعه دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون نشان می‌دهد دختربچه‌های یازده ماهه به سرعت قادرند در برابر تصاویری از مارها با عنکبوت‌ها نشانه‌های ترس را در صورت خود انعکاس دهند، در حالی که این خصوصیت در پسربچه‌هایی با همین سن وجود ندارد. دیدگاه تکاملی این فوبیا بر این اساس است که زنان در دوران باستانی حیات بشر، هنگام جمع‌آوری غذا با چنین جاندارانی مواجه می‌شدند و انقباض ماهیچه‌های بدن و صورت در برابر چنین منظره‌ای به عنوان ابزار محافظت مادر و فرزند در برابر جاندار شناخته شده است.‏

ترس از مکان (‏Agoraphobia‏): در حدود 8/1 میلیون جوان هجده ساله در آمریکا از قرارگرفتن در اماکنی که فرار کردن از آن مشکل باشد، هراس دارند. مکان‌ها و فعالیت‌هایی که شامل این فوبیا می‌شوند آسانسور، حضور در رقابت‌های ورزشی، پل‌ها، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، رانندگی، فروشگاه‌های بزرگ و فرودگاه‌ها بر شمرده شده‌اند. این هراس می تواند باعث شود افراد هرگز خانه‌های خود را ترک نکنند، به سفر نروند و در مناطق شلوغ قرار نگیرند.‏

ترس از دیگران (‏Xenophobia‏): در صورتی که صحبت کردن با دیگران رنگ چهره شما را دگرگون می‌کند، صدای شما را می گیرد و عرق را از سر و روی شما جاری می‌شود، بدانید که نشانه‌های این فوبیا در شما وجود دارد. بیگانه ترسی، پدیده‌ای است که 15 میلیون جوان آمریکایی از آن در عذابند و فقط صحبت کردن آنها را در جمع تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد، بلکه خوردن و آشامیدن این افراد نیز در برابر جمع دچار اختلال می شود. این فوبیا از سیزده سالگی در نوجوانان آغاز می‌شود.‏

ترس از بلندی (‏Acrophobia‏): یکی از رایج‌ترین ترس‌ها در میان افراد، ترس از بلندی است که در حدود 3 تا 5 درصد از آمریکایی‌ها را تحت‌تأثیر خود قرار داده است. برخلاف تصور پیشین دانشمندان که این فوبیا را ناشی از ترسی غیرواقعی می‌دانستند، مطالعات جدید نشان می‌دهد مبتلایان به این ترس، ارتفاع ساختمان‌ها را بسیار بیشتر از ارتفاع واقعی می‌بینند و همین امر بر ترس آنها می‌افزاید.‏

ترس از تاریکی (‏Lygophobia‏): برای بسیاری از کودکان، خاموش شدن چراغ اتاق همراه با بروز ترسی شدید ناشی از بیرون آمدن هیولایی از زیر تختخواب یا از داخل کمد دیواری است. در واقع ترسیدن از تاریکی یکی از رایج‌ترین ترس‌ها در میان کودکان است که در پس آن تفکرات و توهمات جالب توجهی نهفته است. کودکان در تاریکی به هر پدیده ممکنی فکر می‌کنند و معتقدند در تاریکی دزدی خواهد آمد و آنها را خواهد ربود و یا اسباب بازی‌های آنها را به سرقت خواهد برد. ریشه این ترس کودکان از ناشناخته‌های آنان سرچشمه می‌گیرد و در صورت درمان نشدن تا زمان بزرگسالی نیز ادامه پیدا خواهد کرد.‏

ترس از صاعقه (‏Astraphobia‏): صدای مهیب رعد و برق می‌تواند علائمی مانند تپش شدید قلب را برای افرادی که از فوبیای رعد و برق رنج می‌برند در برداشته باشد و به همین دلیل بسیاری از افراد مبتلا زندگی خود را به مناطقی منتقل می‌کنند که از شرایط جوی آرامی برخوردار است. نکته جالب درباره این فوبیا این است که مبتلایان از ترس خود احساس خجالت می کشند و آن را مخفی نگاه می‌دارند.‏

ترس از پرواز (‏Aviophobia‏): ترسی است که در حدود 25 میلیون انسان فقط در آمریکا به آن مبتلا هستند. این افراد به دو گروه ترس از سقوط هواپیما و ترس از کابین کوچک هواپیما تقسیم می‌شوند. جالب است بدانید نسبت مرگ انسان‌ها در سقوط هواپیما یک در 20 هزار است در حالی که این نسبت در مرگ های ناشی از سوانح رانندگی یک در 100 و در مرگ ناشی از حملات قلبی یک در پنج است.‏

ترس از سگ (‏Cynophobia‏): حتی کوچک‌ترین و بامزه‌ترین سگ‌های نژاد ژرمن‌شپرد می‌توانند ترسی مهیب را در مبتلایان به این نوع از فوبیا ایجاد کنند. این ترس معمولاً از احتمال گاز گرفته شدن خود فرد و یا افرادی دیگر توسط سگ‌ها ناشی می‌شود البته برخی فقط نسبت به سگ‌های شکاری یا تازی هراسناک هستند.‏

ترس از دندانپزشک (‏Odontophobia‏): در حدود 9 تا 20 درصد از آمریکایی‌ها به دلیل ترس و واهمه از رفتن به دندانپزشکی خودداری می‌کنند. در صورت ابتلا به این فوبیا فرد به هیچ قیمتی حاضر به مراجعه به یک دندانپزشک نیست و فقط در صورتی که درد امان او را ببرد به مطب دندانپزشکی خواهد رفت. از دلایل ریشه‌ای ارائه شده برای ابتلا این ترس، تجربیات بد گذشته از دندانپزشک، ترس از تزریق لثه و ترس از صندلی و مته دندانپزشکی عنوان شده‌اند که معمولاً می‌توان آن را با همکاری دندانپزشک از میان برداشت.


به نقل از روزنامه اطلاعات 6/8/1388

 

+ عزیزاله کرامتی ; ۸:٢۳ ‎ب.ظ ; ۱۳۸۸/۸/۱٧
comment نظرات ()

راه‌های مهار کردن عواطف

درک و مهار کردن هیجانات‌تان برای حفظ سلامتی جسمی شما مهم است.
این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند عواطف‌تان را کنترل کنید:

احساسات‌تان را بیان کنید،‌ اما این کار را به شیوه‌ای مناسب انجام دهید.
عواطف‌تان را سرکوب نکنید. با یک دوست یا خویشاوند نزدیک در مورد چیزی که شما را ناراحت می‌کند، صحبت کنید.
قبل از اینکه هیجانات‌تان را برون‌ریزی کنید، آماده شوید. صرفا با خشم، ‌ناکامی یا اندوه‌تان همه چیز را به باد اننقاد نگیرید، و گرنه ممکن است به خاطر چیزهایی که می‌گویید پشیمان شوید.
تعادل سالمی را میان کار،‌ بازی و استراحت برقرار کنید، و یادتان باشد که در همه موقعیت‌ها به دنبال جنبه مثبت باشید.
از آنجایی که سلامت جسمی شما بر عواطف شما نیز تاثیر می‌گذارد، رژیم غذایی سالمی را مصرف کنید، از داروهای روانگردان غیرمچاز دوری کنید، و مرتبا به ورزش بپردازید.

HealthDay News

+ عزیزاله کرامتی ; ۸:۱٩ ‎ب.ظ ; ۱۳۸۸/۸/۱٧
comment نظرات ()

افراد افسرده تمایل دارند در نشان دادن دردهای جسمی خود اغراق و زیاده روی کنند

محققان می‌گویند؛ افرادی که مبتلا به افسردگی هستند در اظهار دردهای خود اغراق می‌کنند. آزمایشات نشان می‌دهد؛ افراد افسرده تمایل دارند دردهای جسمی خود را بیشتر از آنچه که واقعا هستند، ابراز کنند. محققان دانشگاه یووآ خاطرنشان کردند که علت این اغراق و زیاده روی در بیان درد در واقع مشکلات روان تنی نیست بلکه عامل اصلی آن افسردگی است.

به گفته محققان؛ افسرده‌ها تمایل دارند که دائم موضوعات بد را به یاد بیاورند وبه آنها بیندیشیند و در ابراز بدی‌ها اغراق کنند.

دکتری جری سولس محقق و روانشناس این دانشگاه تصریح کرد: کسانی که احساس افسردگی می‌کنند وقتی از آنها درباره دردهای جسمی‌شان سوال می‌شود اغلب در ابراز حد آنها بیشترین درصد خطا را دارند. البته این اغراق در اظهار درد آگاهانه نیست بلکه خود آنها از این موضوع بی اطلاع هستند.

در این تحقیق روانشناسان روی ۱۰۹ شرکت کننده مطالعه کردند که همگی زن بودند. به این افراد پرسشنامه‌هایی داده شد تا با بررسی پاسخ آن، میزان افسردگی و روان تنی در این گروه ارزیابی شود.

نتایج تحقیقات نشان داد: کسانی که درصد افسردگی بیشتری دارند در بیان شدت و تعداد دفعات دردهایشان بیشتر اغراق می‌کنند. این در حالی است که مدت ۳۰ سال روانشناسان تصور می‌کردند روان تنی عامل اصلی این بزرگنمایی در ابزار دردهای جسمی است.

محققان آمریکایی هم چنین تاکید کردند که نرخ ابتلا به افسردگی در فرهنگهای غربی به مراتب بیشتر است. این اطلاعات با بررسی اطلاعات ژنتیکی حاصل از مردم ۲۹ کشور مختلف جهان بدست آمده است.

محققان دریافته‌اند؛ در ژنتیک مردم کشورهای غربی یک نسخه وجود دارد که احتمال بروز دوره‌های افسردگی حاد را در مواجهه با استرس‌های چندگانه زندگی افزایش می‌دهد.

مشروح این خبر در مجله «طب سایکوسوماتیک» منتشر شده است.

+ عزیزاله کرامتی ; ۸:۱٧ ‎ب.ظ ; ۱۳۸۸/۸/۱٧
comment نظرات ()

اعتماد به نفس و موفقیت

همیشه اعتماد به نفس نقش مهمی در رسیدن به موفقیت ایفا می کند اگر اعتماد به نفس نداشته باشیم نمیتوانیم از توانایی های خود استفاده کنیم و هر چقدر اعتماد به نفس بیشتر باشد.عزت نفس نیز بیشتر خواهد شد. یکی از رموز موفقیت افراد بزرگ داشتن اعتماد به استعداد ها و توانایی های خویش است که خداوند به انسان اعطاء نموده است حال در راه رسیدن به موفقیت برای بدست آوردن اعتماد به نفس اصول ذیل را باید رعایت نمود :


1- افکار منفی در مورد خود را کنار بگذارید و هیچگاه در درون خود، خودتان را زیر سوال نبرید و تحقیر نکنید.

2- سعی کنید از خیالپردازی دوری کنید و با واقعیات زندگی به نحو مطلوبی روبرو شوید تا توانایی هایتان به هدر نرود.

3--لازمه رسیدن به موفقیت تلاش زیاد است بنابراین برای رسیدن به هدف بزرگ همت بزرگ نیز لازم است.

4- شکست از مسائل لازم و رایج در زندگی مردان و زنان می باشد باید آنها را پذیرفت و راههای کم کردن آن را فراگرفت.

5- ابتدا کارهای کوچک یا اهداف ساده را انتخاب کنید.

6- بعد از رسیدن به هر هدفی به خودتان تبریک بگویید و احساس رضایت کنید.

به نقل از سایت دانشگاه آزاد

7- به مرور اهداف خود را بزرگتر کنید اما بدانید که گاهی هدف های بزرگتر نیاز به چند بار تلاش دارد.

8- -وقتی قصد رسیدن به هدف بزرگی را دارید، هدف بزرگ را به هدفهای کوچک تقسیم نموده، آنگاه رسیدن به هر کدام از هدف های کوچک را مد نظر قرار دهید.

9- از حسادت دیگران نگران نباشید و به آن فکر نکنید .

10- همیشه مشکلات خود را برروی کاغذ بنویسید سپس سعی کنید راه حل مناسب برای آن پیدا کنید.

11- گاهی اوقات ممکن است با تلاش زیاد موفق به نتیجه گیری نشوید. سعی کنید چند ساعت آن هدف را کنار گذاشته و دوباره به سراغ آن بروید.

12- همیشه سعی کنید استعداد خود را در کارهایی خرج کنید که توانایی آنرا دارید، تلاش در امور بیهوده به اعتماد به نفس شما لطمه می زند.

+ عزیزاله کرامتی ; ۸:٠٩ ‎ب.ظ ; ۱۳۸۸/۸/۱٧
comment نظرات ()

فهرست منابع سؤالات آزمون سراسری سال 1389 اعلام شد

 

الف ـ دروس عمومی


نام درس

نام کتاب در سالی ـ واحدی

کد کتاب

پایه تدریس

سال چاپ

ملاحظات

1- زبان و ادبیات فارسی

ادبیات فارسی (2)

1/220

دوم

86

کلیه رشته ها

ادبیات فارسی (3)

1/249

سوم

87

کلیه رشته­ها (غیر از علوم انسانی)

زبان و ادبیات فارسی 1 و 2

1/283

پیش دانشگاهی

88

کلیه رشته ها

ادبیات فارسی 3 (تخصصی انسانی)

2/249

سوم

87

مخصوص علوم انسانی

زبان فارسی 3 ( تخصصی انسانی)

4/249

سوم

87

مخصوص علوم انسانی

زبان فارسی 3 (غیر علوم انسانی)

3/249

سوم

87

کلیه رشته­ها )غیر از علوم انسانی (

2- عربی

عربی 2 (غیر از علوم انسانی)

1/224

دوم

86

کلیه رشته­ها (غیر از علوم انسانی)

عربی 2 ( علوم انسانی)

2/224

دوم

86

مخصوص علوم انسانی

عربی 3 ( غیر از علوم انسانی)

1/254

سوم

87

کلیه رشته­ها (غیر از علوم انسانی)

عربی 3 (علوم انسانی)

2/254

سوم

87

مخصوص علوم انسانی

3- فرهنگ و معارف اسلامی

قرآن و تعلیمات دینی 2 (دین و زندگی)

222

دوم

86

کلیه رشته­ها

قرآن و تعلیمات دینی 3 (دین و زندگی)

251

سوم

87

کلیه رشته­ها

معارف اسلامی (دین و زندگی)

1/285

پیش­دانشگاهی

88

کلیه رشته­ها

4- زبان انگلیسی

انگلیسی 3

1/252

سوم

87

کلیه رشته­ها

انگلیسی 1 و 2

1/284

پیش دانشگاهی

88

کلیه رشته­ها


ب ـ دروس تخصصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی


نام درس

نام کتاب در سالی ـ واحدی

کد کتاب

پایه تدریس

سال چاپ

1- ریاضیات

هندسه 1

2/233

دوم

86

آمار و مدلسازی

3/234

دوم

86

هندسه 2

4/258

سوم

87

ریاضیات 2

2/234

دوم

86

حسابان

1/258

سوم

87

جبر و احتمال

2/258

سوم

87

هندسه تحلیلی و جبر خطی

1/294

پیش دانشگاهی

88

حساب دیفرانسیل و انتگرال 1 و 2

1/295

پیش دانشگاهی

88

ریاضیات گسسته

1/296

پیش دانشگاهی

88

2- فیزیک

فیزیک 1 و آزمایشگاه

2/206

اول

85

فیزیک 2 و آزمایشگاه

2/226

دوم

86

فیزیک 3 و آزمایشگاه (ویژه ریاضی)

4/256

سوم

87

فیزیک 1 و 2 (ویژه ریاضی)

2/293

پیش دانشگاهی

88

3- شیمی

شیمی 2 و آزمایشگاه

1/227

دوم

86

شیمی 3 و آزمایشگاه

1/257

سوم

87

شیمی 1 و 2

1/289

پیش دانشگاهی

88



ج ـ دروس تخصصی گروه آزمایشی علوم تجربی


نام درس

نام کتاب در سالی ـ واحدی

کد کتاب

پایه تدریس

سال چاپ

1- زمین­شناسی

زمین شناسی

1/262

سوم

87

علوم زمین

1/291

پیش دانشگاهی

88

2- ریاضیات

هندسه 1

2/233

دوم

86

ریاضیات 2

2/234

دوم

86

آمار و مدلسازی

5/258

سوم

87

ریاضیات 3 (ویژه علوم تجربی)

3/258

سوم

87

ریاضیات عمومی 1 و 2

1/292

پیش دانشگاهی

88

3- زیست شناسی

زیست­شناسی و آزمایشگاه 1

1/231

دوم

86

زیست­شناسی و آزمایشگاه 2

1/261

سوم

87

زیست­شناسی

2/290

پیش دانشگاهی

88

4- فیزیک

فیزیک 1 و آزمایشگاه

2/206

اول

85

فیزیک 2 و آزمایشگاه

2/226

دوم

86

فیزیک 3 و آزمایشگاه (علوم تجربی)

3/256

سوم

87

فیزیک 1 و 2 (علوم تجربی)

1/288

پیش دانشگاهی

88

5- شیمی

شیمی 2 و آزمایشگاه

1/227

دوم

86

شیمی 3 و آزمایشگاه

1/257

سوم

87

شیمی 1 و 2

1/289

پیش دانشگاهی

88


دـ دروس تخصصی گروه آزمایشی علوم انسانی


نام درس

نام کتاب در سالی ـ واحدی

کد کتاب

پایه تدریس

سال چاپ

1- ریاضیات

ریاضیات 1

1/211

اول

85

آمار و مدلسازی

3/234

دوم

86

ریاضی (ویژه علوم انسانی ـ علوم و معارف اسلامی)

6/258

سوم

87

ریاضی پایه

2/292

پیش دانشگاهی

88

2- اقتصاد

اقتصاد

1/240

دوم

86

3- زبان و ادبیات فارسی

تاریخ ادبیات ایران و جهان 1

1/246

دوم

86

تاریخ ادبیات ایران و جهان 2

1/276

سوم

87

آرایه­های ادبی

1/280

سوم

87

ادبیات فارسی 1

2/283

پیش دانشگاهی

88

ادبیات فارسی 2

3/283

پیش دانشگاهی

88

4- زبان عربی

عربی 2 (ویژه علوم انسانی)

2/224

دوم

86

عربی 3 (ویژه علوم انسانی)

2/254

سوم

87

عربی 1 و 2

1/316

پیش دانشگاهی

88

5- تاریخ

تاریخ ایران و جهان 1

4/235

دوم

86

تاریخ ایران و جهان 2

3/271

سوم

87

تاریخ شناسی

1/302

پیش دانشگاهی

88

6- جغرافیا

جغرافیای 1

2/225

دوم

86

جغرافیای 2

4/271

سوم

87

جغرافیا

2/297

پیش دانشگاهی

88

7- علوم اجتماعی

جامعه­شناسی 1

1/243

دوم

86

جامعه شناسی 2

1/281

سوم

87

علوم اجتماعی (جامعه­شناسی نظام جهانی)

1/300

پیش دانشگاهی

88

8- فلسفه

فلسفه

1/277

سوم

87

فلسفه (آشنایی با فلسفه اسلامی)

1/317

پیش دانشگاهی

88

9- منطق

منطق

277

سوم

87

10- روان­شناسی

روان­شناسی

1/268

سوم

87


+ عزیزاله کرامتی ; ٦:٤٩ ‎ب.ظ ; ۱۳۸۸/۸/۱٢
comment نظرات ()